Cursus werken met e-overheid

14 mei 2024, van 14:00 tot 15:30 | Vestiging Beverwijk, digicafé

Kosten: gratis

Vragenuurtje over dementie

Aangifte doen bij de Belastingdienst. Een verhuizing doorgeven aan de gemeente. Huurtoeslag aanvragen. Allemaal zaken die je steeds meer via internet regelt. Vaak is hiervoor een DigiD nodig. Als je dit lastig vindt, omdat je nog niet zo handig bent met internet biedt Bibliotheek IJmond Noord de cursus ‘Werken met de e-overheid’ aan. Je leert in de cursus hoe je via internet zaken met de overheid snel en makkelijk kunt regelen.

Cursus

De cursus bestaat uit vier bijeenkomsten en vindt plaats in het Digicafé op de eerste verdieping van de Bibliotheek in Beverwijk.

Je leert in de cursus stap voor stap om steeds meer zelf via internet te regelen. Hoe kun je informatie vinden bij de overheid? Maar ook, hoe kun je iets aanvragen, bijvoorbeeld een afspraak maken voor een paspoort bij de gemeente, of zorgtoeslag bekijken of wijzigen bij Dienst Toeslagen. Of inloggen bij de Belastingdienst. Ook MijnOverheid en de Berichtenbox komen aan bod.

Data en tijd

• dinsdag 14 mei
  • dinsdag 21 mei
  • dinsdag 28 mei
  • dinsdag 4 juni

Tijd 14.00 – 15.30 uur

Toegang gratis!

Aanmelden kan via onderstaande knop.

• Voor je begint is het belangrijk dat je al een DigiD hebt en hiermee kunt inloggen. Heb je deze nog niet? Dat is geen probleem, dan vragen we deze samen voor je aan.
    LET OP: Doe dit minimaal een week voor de eerste cursusdag. Om de DigD te activeren krijg je na de aanvraag via de post een code thuisgestuurd en dit duurt drie tot vijf werkdagen. Geef dan ook bij het aanmelden een telefoonnummer op dan kan de docent een afspraak met je maken voor het aanvragen en activeren van de DigiD.
  • Neem je eigen laptop mee, dat werkt het prettigst. Heb je geen laptop of tablet? Dan kun je er een van de Bibliotheek lenen.
  • Ook is het belangrijk dat je al een beetje kunt werken met een computer en internet. Werk je voor het eerst met een laptop of computer en wil je eerst een beetje oefenen? Dus het aanzetten, de verschillende apps ontdekken? Meld je dan eerst aan voor de cursus Klik & Tik en meld je hierna aan voor Werken met de e-overheid.

Aanmelden is gratis, ook als je geen lid bent van de Bibliotheek. Heb je vragen over deze cursus, stuur dan een email naar digisterker@obijmond.nl

Meld je aan voor deze cursus