Inloopspreekuur IJmonds Autisme Loket

11 januari 2024, van 13:00 tot 15:00 | Elke 2 weken | Vestiging Heemskerk

Kosten: Gratis

Deze activiteit heeft in het verleden plaatsgevonden. Klik hier voor alle actuele activiteiten.

Vrijwilligers van het IJmonds Autisme Loket voor banner in de Bibliotheek

Kreeg jij of iemand in je omgeving de diagnose autisme, bijvoorbeeld je partner of je kind? En heb je daar vragen over? Het deskundige team van het IJmonds Autisme Loket geeft je gratis advies en denkt graag met je mee.

Het team bestaat uit professionals en ervaringsdeskundigen. Je bent van harte welkom, ook om bijvoorbeeld een kopje koffie of thee te komen drinken en je verhaal te doen.

Waar en wanneer is het spreekuur?

Je vindt het IJmonds Autisme Loket in de bibliotheek van Heemskerk aan het Maerten van Heemskerckplein. Iedere even week op donderdagmiddag van 13.00 uur tot 15.00 uur.

Ervaringen met autisme

Saskia:
'Ik ben moeder van twee kinderen met autisme, en als ouders hebben wij onze manier van opvoeden behoorlijk moeten aanpassen”. Opvoeden is vaak al ingewikkeld genoeg en als autisme ook nog eens om de hoek komt kijken, kan dat best een behoorlijke uitdaging en intensief zijn. Het kan moeilijk zijn om aan de mensen om je heen uit te leggen waar je in het dagelijks leven tegenaan loopt. Hoe fijn is het dan om met gelijkgestemden je verhaal te kunnen delen.'

Pascal:
'Toen ik net de diagnose kreeg was het voor mij een ware zoektocht om de juiste begeleiding te vinden. Deze zoektocht kunnen wij als team verkorten omdat wij een goed overzicht hebben van alle aanbieders in de regio.'

Over het IJmonds autisme Loket

Dit inloopspreekuur bestaat al sinds mei 2021. Vanaf dit jaar is het in de bibliotheek.
Het IJmonds Autisme Loket is een samenwerkingsverband van diverse organisaties die actief zijn in de regio. Denk aan de Nederlandse Vereniging voor Autisme, MEE & de Wering, De Heeren van Zorg, Autisme Netwerk Noord Kennemerland, RIBW K/AM, en Voorzet Autisme.

Website voor ouders/verzorgers van kinderen met autisme

Informatie op de website autismenoordholland.nl wijst ouders/verzorgers van een kind met autisme, ADHD of aanverwante problematiek de weg in de regio Noord-Holland.