Bibliotheek IJmond Noord is ‘Voedselbibliotheek voor de bijen’

11 april 2024 t/m 22 april 2024

Bibliotheek IJmond Noord doet mee aan de Voer de Bij Bij campagne van The Pollinators en is een Voedselbank voor Bijen.

Bestuivende insecten hebben hulp nodig, want het gaat helaas niet goed met ze. Alle beetjes helpen. Daarom is het van groot belang dat we gaan bij-voeren. Bibliotheek IJmond Noord is 1 van de duizenden Voedselbanken voor Bijen.

Zaai je mee?

Haal dan tussen 11 en 21 april (tijdens openingstijden) bij onze vestigingen in Beverwijk of Heemskerk gratis een zakje inheems, gifvrij bloemzaad op om samen met honderdduizenden anderen op 22 april te zaaien. In je tuin, in boomspiegels in de straat, of op je balkon.

Groeien, bloeien en genieten

En dan… groeien, bloeien en genieten. Samen maken we een gigafeestmaal voor bestuivers! Op deze manier vragen we extra aandacht voor bestuivende insecten. We helpen insecten door duizenden particuliere Voedselbanken/bibliotheken voor Bijen te openen door heel Nederland en Vlaanderen. Hoe meer mensen zaaien, hoe meer bloemen er straks bloeien en hoe meer de bijen zijn geholpen!

Meer informatie over deze en andere acties vind je op de website van The Pollinators.

(Eén zakje bloemzaad per persoon, op=op).

Attentie:

Wij hebben op dit moment nog slechts een klein deel van onze uit te delen bloemzaadzakjes binnen. Het kan dus zijn dat wij bij aanvang van de actie nog niet over de volledige voorraad beschikken en je op een later moment terug moet komen. Onze excuses daarvoor.