Lezing: Dingen waar we liever van wegkijken met Elle van Rijn

2 mei 2024, van 10:30 tot 12:00 | Vestiging Beverwijk

Kosten: € 11,00 Bibliotheeklid en € 14,50 geen Bibliotheeklid

Foto van meisje dat handen voor haar gezicht heeft

Heb je interesse in geschiedenis of lees je graag spannende oorlogsverhalen? Dan nodigen we je van harte uit om onder het genot van een kopje koffie/thee te komen luisteren naar de lezing.

Lezing

Op donderdag 2 mei komt tussen 10.30 en 12.00 uur auteur Elle van Rijn vertellen over een oorlogsverhaal in het thema: Dingen waar we liever van wegkijken. Ben jij er ook bij?

Over Elle van Rijn

Elle van Rijn (1967) schreef de internationale bestseller ‘De Crèche’, een historische roman waarin jonge vrouwen ruim 600 kinderen van deportatie redden ongeacht de risico’s die hieraan verbonden zitten. Ook schreef ze ‘Het Vergeten Gezicht’, over de oorlog en de naweeën hiervan, ‘Mijn naam is Nadra’, ‘Vier Wandelaars en een Siciliaan’, en haar nieuwste roman ‘Terug naar Insulinde’.
In haar boeken komt ook het centrale thema van Theater na de Dam 'Waar kijk je van weg?' naar voren. In de oorlog keken veel mensen weg van de gruwelijkheden die de Duitsers deden.

Naast het schrijven van boeken werkt Elle ook als scenarist en columnist, en speelde ze in talloze toneelstukken, tv-series en films.

Waar en wanneer

• Donderdag 2 mei