Online stedentrip naar Keulen

3 april 2024, van 20:00 tot 22:00 | Online vanuit huis

Kosten: € 5,00

De eeuwenoude Duitse metropool heeft voor ieder wat wils. In deze online kunstlezing neemt kunsthistoricus Krzyzstof Dobrowolski-Onclin van Bureau Boeiend je mee langs de kunst van Keulen. Van het veelzijdige historische straatbeeld tot de moderne en hedendaagse kunst in de musea.

De Romeinse tijd, de middeleeuwen en nu!

De geschiedenis van Keulen gaat, zoals vaker in deze streek, terug tot de Romeinse tijd. Als handelsstad en de hoofdstad van een belangrijk aartsbisdom groeide Keulen in de middeleeuwen uit tot een van de grootste en rijkste steden van West-Europa en dat is nog steeds te zien. Meer dan tien Romaanse kerken staan nog steeds hun grootsheid uit te stralen. In een daarvan, de Sankt Pantaleon, is zelfs de in Byzantium geboren keizerin Theophanu begraven. De dom van Keulen torent boven de stad uit en is van heinde en verre te zien.

Veelzijdige schat aan kunst

De Keulse musea bieden een veelzijdige schat aan kunst. De middeleeuwse collectie in het Schnütgen Museum, de doorsnede van de westerse kunst in het Wallraf-Richartz-Museum, de moderne en hedendaagse kunst in het Museum Ludwig zijn verrassend rijk. En laten we het Käthe-Kollwitz-Museum niet vergeten, dat gewijd is aan de kunstenares die met grafisch werk en beelden een linkse stem was in de eerste helft van de twintigste eeuw.

Bureau Boeiend

Ook deze online kunstlezing wordt weer verzorgd door de enthousiaste en deskundige kunstkenner Krzyzstof Dobrowolski-Onclin van Bureau Boeiend.
Je volgt deze lezing online op je PC, laptop of tablet. Op de dag van de lezing ontvang je in de ochtend een mail met een link waar je 's avonds mee kunt inloggen.

Koop hier je deelnamebewijs aan deze online stedentrip