Poolse kunst van nu!

23 april 2024, van 20:00 tot 22:00 | Online vanuit huis

Kosten: € 5,00

Met haar betoverende sculpturen en installaties tart Alicja Kwade de grenzen van realiteit en perceptie.

Niet wat je denkt

Neem er even rustig de tijd voor. Op het eerste gezicht zijn de beelden en installaties van Alicja Kwade simpelweg objecten in de ruimte, zoals een barkruk, bollen van verschillende groottes op de trap of een cirkel opgebouwd uit strepen. Maar dan… blijkt die barkruk uit een stuk hout te zijn gesneden, de bollen zo geplaatst dat ze onder een bepaalde hoek even groot lijken en de streepjes… dat houden we als verrassing.

Tentoonstelling in Museum Voorlinden

Museum Voorlinden heeft tot groot genoegen van Bureau Boeiend een tentoonstelling over Alicja Kwade geprogrammeerd. Zij grijpen de gelegenheid aan om je het werk van deze Poolse kunstenares te tonen in de context van collega’s uit haar geboorteland. Monika Sosnowska bijvoorbeeld, die enorme installaties maakt die vertrouwd voorkomen. En dan zie je opeens dat het elegant verwrongen materiaal ooit een brandtrap was. En wat je wel niet met een flatleuning kunt doen!

Bureau Boeiend

Ook deze online kunstlezing wordt weer verzorgd door de enthousiaste en deskundige kunsthistoricus Krzysztof Dobrowolski-Onclin van Bureau Boeiend.
Je volgt deze lezing online op je PC, laptop of tablet. Op de dag van de lezing ontvang je in de ochtend een mail met een link waar je 's avonds mee kunt inloggen.

Koop hier je deelnamebewijs voor deze online kunstlezing