Theater na de Dam op begraafplaats Duinrust

4 mei 2024, van 20:15 tot 20:45 | begraafplaats Duinrust

Kosten: gratis

Sinds 2012 presenteert Theater Na de Dam jongerenvoorstellingen die op 4 mei in het hele land tegelijk gespeeld worden en zo de nationale dodenherdenking extra betekenis geven.

Jongerenvoorstelling

In 2023 waren, er verspreid over het land, 43 voorstellingen, gespeeld en gemaakt door ruim 350 jongeren van 10 tot 20 jaar. Van Sittard tot Groningen en van Leiden tot Enschede klonken voor even de stemmen van toen in het nu. Eén van die 43 voorstelling vond plaats in Beverwijk!

Beverwijkse voorstellingen

De jongeren maken een voorstelling in hun eigen stad op basis van gesprekken die zij voeren met (familie van) ooggetuigen. Daarmee worden de verhalen gehoord en krijgen ze nieuw leven in de vorm waarin de jongeren ze doorgeven.Dit jaar sluit de voorstelling op 4 mei aan op de herdenking op begraafplaats Duinrust. Op 5 mei wordt de voorstelling om 12.00 uur gespeeld bij de Bibliotheek in Beverwijk.

Waar en wanneer

• Zaterdag 4 mei