Theater Poppekus speelt een voorleesvoorstelling "Sjoerd en de stapelstad"

6 april 2024, van 14:00 tot 14:30 | vestiging Heemskerk

Kosten: Gratis, reserveer wel een kaartje

Theater Poppekus brengt met prachtige poppen de mooiste boeken tot leven. Deze zaterdag spelen ze "Sjoerd en de stapelstad" – naar het boek van Barry Menger en Mats Ganzeman. Dit verhaal gaat over doorzetten, volhouden en nóóit opgeven.

Sjoerd en de stapelstad

Sjoerd wil later architect worden. Dat is een moeilijk woord voor iemand die hele mooie gebouwen bedenkt en tekent. Sjoerd tekent heel vaak, maar hij speelt ook heel graag buiten. Helaas is er niet zoveel ruimte in zijn stad. Er zijn héél veel groene huisjes en kleine straatjes.
Op een avond bedenkt hij een stapelgek plan. Als een echte architect bedenkt hij een gebouw met allemaal huisjes óp elkaar! Als je gaat stapelen, hou je beneden meer ruimte over om te spelen. Hij tekent het gebouw en gaat de volgende morgen met zijn vriendje Piet op weg om te gaan stapelen.
Dat gaat natuurlijk zomaar niet! De huisjes zijn veel te zwaar…… Hij krijgt hulp van de bouwers. Samen gaan ze stapelen... en dat gaat echt niet in één keer goed. Maar... van proberen kun je leren! Sjoerd en de bouwers houden vol en uiteindelijk staat er een prachtig gebouw! En weet je wat nou zo leuk is? Dit gebouw bestaat écht! In Zaandam kun je het bekijken 😊

Zeer geschikt voor peuters, kleuters en groep 3.

Toegang

Toegang is gratis, maar je moet wel kaartjes reserveren: reserveer óók een kaartje voor de papa’s, mama’s, opa’s, oma’s, oppas en de broer van de tante van de zus van je oom!

Reserveer je kaartjes: ook volwassen reserveren een kaartje!!

Meer info over Theater Poppekus

Meer info: www.theaterpoppekus.nl