Doe ook mee aan de stadsdichterverkiezing!

Gepubliceerd op: 8 november 2023 14:45

Donderdag 14 december is het bij café Camille vanaf 21.15 uur weer stadsdichterverkiezingsavond. Dus, beginnende of ervaren plezierdichter, doe ook (weer) mee. Of kom als toehoorder, plezier verzekerd.

Zes stadsgedichten

Win je, dan lever je in 2024 in totaal zes stadsgedichten aan, die online en in kranten gepubliceerd worden.

Je dicht over Beverwijk en Beverwijkse zaken en met oog voor actuele Beverwijkse kwesties. Liefdevol en mild of scherp en kritisch, dat is aan jou.

Doe je mee? Leuk!

Deze keer is dit de opdracht: Schrijf een lofzang op én een hekeldicht over Beverwijk of iets (typisch) Beverwijks.

Donderdag de 14e draag je ook een of beide van jouw inzendingen voor, want jouw voordracht weegt ook mee bij de beoordeling. In jouw jaar als stadsdichter kun je buiten de organisatie om namelijk ook gevraagd worden om (tegen een in overleg vastgestelde vergoeding), als je daarvoor voelt (je bent er niet toe verplicht), een gedicht in opdracht te schrijven en die voor te dragen bij een speciale, niet-commerciële gelegenheid.

Jouw inzendingen

Stuur je inzendingen onder vermelding van je naam en telefoonnummer uiterlijk zondag 10 december vóór middernacht (latere inzendingen dingen niet mee!) per e-mail aan bibliotheekmedewerker Jan (jsmorenburg@obijmond.nl). Bij voorkeur als bijlage in Word. Na ontvangst ontvang je een bevestiging per e-mail terug.

Een als altijd deskundige jury beoordeelt jouw inzendingen, op Jan na geanonimiseerd.

Georganiseerd door ...

De nu ontbonden Stichting Kunst & Cultuur Beverwijk heeft de organisatie van de jaarlijkse stadsverkiezingen overgedragen aan Bibliotheek IJmond Noord. Voor de organisatie ervan ontvangt de Bibliotheek een tegemoetkoming in de kosten van de gemeente Beverwijk.

Deze verkiezing is voor je georganiseerd door Bibliotheek IJmond Noord in samenwerking met café Camille.