Speur mee naar Matilda

Gepubliceerd op: 20 december 2023 10:24

Matilda De wraak van de Bulstronk

In onze bibliotheek in Heemskerk kun je nu een Geocache speurtocht proberen!

Wat is geocaching?

Bij geocachen is het de bedoeling dat je 'caches' vindt. Dat zijn geheime kokertjes, bakjes, kistjes, potjes en kluizen. In een app of op geocaching.com kan je zien waar deze caches ongeveer liggen. In zo'n cache zit een notitieboekje waar je je naam op kan schrijven. Dat is het bewijs dat jij hem gevonden hebt.

Wereldwijd zoeken

Met wereldwijd meer dan 3 miljoen geocaches die wachten om ontdekt te worden. Ze zijn allemaal verstopt door andere mensen die aan geocachen doen. In Nederland liggen ongeveer 50.000 caches verstopt.

Geocachen is een schatzoektocht op basis van GPS coördinaten. Via deze coördinaten en je GPS (of smartphone met de Geoaching app) kan je aan de slag gaan met geocachen.

Zoeken in de boekenkasten

Deze Geocache is een speurtocht langs 8 verschillende 'boekenkasten' verspreid in de bibliotheek op zoek naar edities van het boek Matilda en is geschikt vanaf 10-12 jaar (samen met je ouders). Er is ook een handleiding gemaakt om je op weg te helpen.

Wil je meer weten?

Bekijk dan dit filmpje van het NOS Jeugdjournaal.