Bibliotheek IJmond Noord kiest voor wifi via publicroam

Gepubliceerd op: 29 juni 2022 12:18

Vanaf 1 augustus is publicroam beschikbaar op onze locaties Beverwijk en Heemskerk. Publicroam zorgt dat iedere bezoeker veilig en automatisch verbindt met wifi. De wifi-verbinding via Bibliotheek Gratis werkt dan niet meer.

Hoe werkt publicroam? Bezoekers melden zich één keer aan. Daarna zullen zij automatisch verbinden zodra ze binnenkomen. Gebruik is gratis en de wifi-verbinding van publicroam is optimaal beveiligd. Bovendien kun je daarmee óók automatisch verbinden met honderden publicroam-locaties, waaronder diverse culturele instellingen. Kortom: automatisch, veilig en gratis!

In onze bibliotheek wijzen we je via bordjes en flyers op publicroam. Voor vragen kun je altijd terecht bij medewerkers van de bibliotheek. Alvast uitproberen? In Heemskerk is het al actief!

Daarnaast is er speciaal voor studenten sinds kort óók wifi-verbinding van eduroam beschikbaar. Studenten kunnen hun eigen inloggegevens gebruiken voor het eduroam-netwerk bij honderden onderwijs- of onderzoeksinstellingen wereldwijd, en nu dus ook bij ons in de bibliotheek! Handig tijdens het studeren op onze vele studieplekken.