BiebTassen voor Voedselbank IJmond-Noord

Gepubliceerd op: 18 december 2023 15:07

BiebTassen van Bibliotheek IJmond Noord worden gedoneerd aan de Voedselbank

De feestmaand is een mooie maand om een BiebTas cadeau te doen.

Lokale kunstenaars

Daarom heeft de Bibliotheek zo’n 100 BiebTassen, gemaakt door de lokale kunstenaars Frits Smid, Michiel Bakkum, Nicky Duin en Lars de Ruyter aan de Voedselbank IJmond-Noord gedoneerd. Deze stevige en duurzame tassen zijn ideaal om de door de Voedselbank uitgegeven producten in te vervoeren.

Huishoudelijke producten

Klanten van de Voedselbank die voor het eerst komen krijgen deze tas, vol met handige huishoudelijke producten zoals shampoo, wasmiddel of luiers. Vrijwilligster Marjan (links op de foto) vertelt enthousiast hoe zij met liefde deze tassen samenstelt.

Lid worden

Bovendien nodigen we iedereen uit om lid te worden van de Bibliotheek. Voor kinderen tot 18 jaar is dat helemaal gratis en betalen zij ook geen inschrijfkosten. Niet iedereen weet dat gemeentes subsidieregelingen hebben om een vergoeding te krijgen voor volwassenen die een lidmaatschap van de Bibliotheek wilt. Zo kunnen inwoners van de gemeente Beverwijk maximaal € 50,- per jaar ontvangen om het lidmaatschap van de Bibliotheek te betalen. Ook in Heemskerk is er extra geld voor mensen met een laag inkomen.

Elk nieuw lid krijgt ook een BiebTas in december

Daarnaast doneren we niet alleen tassen aan de Voedselbank, maar alle nieuwe leden krijgen in de maand december een BiebTas cadeau