Doneer een prentenboek aan de VoorleesExpress

Gepubliceerd op: 12 mei 2023 08:45

Boek Kleine IJsbeer in de tropen

Koop jij een exemplaar in The Read Shop in Beverwijk? Doneer er dan ook 1 voor de VoorleesExpress.

Kleine IJsbeer in de tropen

Al meer dan vijf jaar heeft de campagne ‘Geef een (prenten)boek cadeau’ als missie om alle kinderen in Nederland te laten opgroeien tussen de mooiste boeken. Wat zou het mooi zijn als ieder kind een eigen verzameling met de mooiste kinderboeken in zijn kamer heeft staan. Dit jaar is het boek Een IJsbeer in de tropen van Hans de Beer het prentenboek dat je kunt kopen voor slechts € 2,99!

Geef een gezin een boek

The Read Shop Beverwijk en VoorleesExpress Beverwijk, uitgevoerd door Bibliotheek IJmond Noord, doen samen mee aan de landelijke actie ‘Geef een prentenboek cadeau’. Klanten die het prentenboek Een IJsbeer in de tropen kopen voor € 2,99 kunnen het weggeven of doneren aan de VoorleesExpress Beverwijk. Dankzij de samenwerking komt het mooie prentenboek terechtkomt bij Beverwijkse gezinnen waar het kopen of krijgen van een (prenten)boek helaas niet vanzelfsprekend is.

De VoorleesExpress

De VoorleesExpress Beverwijk, uitgevoerd door Bibliotheek IJmond Noord, richt zich op kinderen tussen de 2 en 9 jaar en hun ouders die moeite hebben met taal en lezen. Een vrijwilliger doet dit 20 weken lang bij een gezin thuis. Het doel van de VoorleesExpress Beverwijk is om het leesplezier te vergroten en ouders bewust te maken van het nut van (voor)lezen.
Projectleider Floor Braber hoopt dat zij na afloop van de actie via de voorleesvrijwilligers alle gezinnen een boek cadeau kan geven.

Meer over de VoorleesExpress