Eenmalige schenking voor My Book Buddy

Gepubliceerd op: 24 november 2023 09:10

Afbeelding van de ontworpen BiebTassen door 4 lokale kunstenaars

Eind 2021 presenteerde Bibliotheek IJmond Noord tijdens de opening van de vernieuwde vestiging aan het Kerkplein in Beverwijk het project met de Biebtassen.

Tassen van lokale kunstenaars

Vier lokale kunstenaars (Frits Smid, Michiel Bakkum, Nicky Duin en Lars de Ruyter) en een jong bibliotheeklid (Isa) ontwierpen toen ieder een mooie tas, gemaakt om te verkopen voor een goed doel. Bibliotheek IJmond Noord schenkt nu eenmalig € 650,-, de totale opbrengst tot nu toe, aan het goede doel My Book Buddy, dat het lezen stimuleert door wereldwijd kinderbibliotheken op te zetten.

Goed gevulde boekenkast

Van dit bedrag koopt My Book Buddy boeken voor een goed gevulde boekenkast in een jeugdbibliotheek van de Mount Sinai Academy in Mtwapa, Afrika. Meer informatie over My Book Buddy.

De ontwerpers en hun ontworpen BiebTassen