Boekenweek

16 maart 2024 t/m 24 maart 2024 | vestiging Beverwijk en vestiging Heemskerk

Kosten: gratis

Logo van de Boekenweek

De Boekenweek is het meest bekende ‘boekenfeest’ in Nederland. Het is het mooiste en grootste jaarlijkse boekenfeest van Nederland, waarbij we de liefde voor het boek vieren.

Thema

In 2024 is het thema ‘Bij ons in de familie’. En wie kan dit thema beter verbeelden dan de grootste schrijversfamilie van Nederland: de Chabotten.

Bij ons in de familie

Iedereen maakt deel uit van een familie. Alles is familie, al is familie soms niet alles en kun je elkaar ook kwijtraken. Denk aan familie en de verhalen komen los. De literatuur staat dan ook bol van de familieverhalen.

Chabotten als stralend middelpunt

Familie Chabot op de bank

De familie Chabot is geliefd bij een groot publiek. Met hun optredens geven zij kleur aan het thema in de media en in de bibliotheek.

Bart Chabot verzorgt de jaarlijkse thema-uitgave met de dichtbundel Ooievaarsblues. Deze thema-uitgave ligt voor € 5 in de winkel.

Voor de boekhandel schrijft de hele familie het Boekenweekgeschenk ‘Gezinsverpakking’, waaraan niet alleen de meermaals bekroonde schrijver Bart Chabot en zijn schrijvende zonen Sebastiaan, Maurits en Splinter bijdragen, ook moeder Yolanda en jongste zoon Storm schrijven mee. Zij maken met het Boekenweekgeschenk hun debuut.

We hebben vaker de vraag gekregen als familie samen iets te maken, maar daar hebben we altijd nee op gezegd. Maar tegen het zinderende en unieke plan om samen de Boekenweek kleur te geven konden we simpelweg geen nee zeggen. Het is de grootste en hoogste eer. En het was zo’n feest om samen te schrijven. Ik verzeker iedereen die van lezen houdt dat het ook een feest wordt tijdens de Boekenweek. We gaan een week lang met z’n allen het land in om te laten zien hoe waardevol boeken zijn en dat je die moet koesteren.

— aldus Bart Chabot namens de familie.

Gezinsverpakking

Van 16 t/m 24 maart 2024 krijg je ‘Gezinsverpakking’ cadeau van je boekhandel bij aankoop van Nederlandstaglige boeken ter waarde van minimaal 15 euro.

Boekenweekmagazine

Het speciale Boekenweekmagazine is een inspiratiegids vol bijzondere interviews en exclusieve reportages, met actuele boekentips en de mooiste titels bij het thema van de Boekenweek. De Boekenweek Top 25 krijgt natuurlijk speciale aandacht. Het Boekenweekmagazine is tijdens de Boekenweek verkrijgbaar in de bibliotheek (zolang de voorraad strekt).

Wat is er te doen in de Bibliotheek?